pondelok 20. júla 2009

Report: The Buzzcocks, 18.07.2009, Olší ČR

Blato po členky, kopec dažďa, gumáky, pršiplášte, ľudia ochotní dať za jeden pár suchých ponožiek 100 českých korún...a Buzzcocks, to sú spomienky na sobotný deň na Mighty Sounds festivale, ktorý svoje brány otváral po piaty krát v piatok 17.7.

Do areálu festivalu som sa doslova došmýkal v sobotu pred obedom, kde ma veľmi nepríjemne prekvapil hustý dážď a tony blata všade naokolo. Nebyť toho, že večer vystúpia Buzzcocks by som asi radšej volil cestu späť :) O mojom brodení sa po festivale asi zvedaví nebudete a tak prejdem rovno k tomu najhlavnejšiemu - vystúpeniu Buzzcocks.

Tí vystúpenie začali takmer presne načas podľa programu a to 20.30 bombou z prvej veci Time's Up - Boredom, ktorá bola zahraná rýchlejšie a úplne dokonalo...dokonalý ale nebol počet ľudí, vpredu nás bolo ozaj len pár a v pozadí za veľkou mlákou, ktorá sa vytvorila pred hlavným stageom si ich vychutnávala tiež len možno tretia stovka ľudí. Skvelé staré hity, ktoré Buzzcocks prichystali ako napríklad "Breakdown, Oh Shit!, Fast Cars, Noise Annoys, I don't Mind, What Do I Get a nekonečná show, ktorú vytváral gitarista Steve Diggle's prilákala dopredu viac odvážlivcov, ktorí zabudli na to po čom šlapú...:)

Legenda si nachystala aj pár skladieb z novších albumov, ku ktorým sa však logicky nehlásilo toľko ľudí ako keď zahrali napríklad Orgasm Addicts či Ever Fallen In Love, ktorými bolo aj vystúpenie kapely zakončené...kapela zaliezla do backstageu a teraz asi čakáte, že napíšem aké skladby boli odohrané ako prídavky, no to by som vám musel klamať. Buzzcocks sa na pódium už nevrátili, modérator to ospravedňoval ich vekom a únavou, ale osobne si myslím, že kapelu takýchto rozmerov nepoteší vystúpenie pred pár stovkami ľudi...nuž možno keby bolo počasie lepšie bolo by aj ľudí viac...koncert to bol ale úžasný, plný prekvapení hlavne zo strany Digglesa, ktorý bol doslova ako naspeedovaný a samozrejme to bol koncert plný zážitkov, hlavne toho jedného, že som mal možnosť vidieť kapelu, ktorá sa v kronike UK ale aj svetového punkrocku píše ozaj veľkými písmenami a ešte dlho bude...

*fotky by mali byť pridané do 2 týždňov*
UPDATE (22.07.09) - fotky sú pridané, hľadaj o 2 príspevky vyššie
ovi77@centrum.sk