pondelok 29. novembra 2010

Recenzia: Zóna A - Všetko najlepšie

Všetko najlepšie - ako sa nová výberovka toho najlepšieho od Zóny A volá prichádzala na svet naozaj dlho. Podobne ako nový radový album aj tento kúsok totiž vychádzal "niekoľko krát". Na to pravé vydanie sme si ale museli počkať do konca novembra, vďaka čomu si CD môžeme dopriať takmer pod Vianočný stromček. U mňa doma síce stromček nenájdete, ale cédečko mi už leží na stole a tak si urobím tú radosť (a verím, že aj Vám) a podelím sa s Vami o zážitok z neho.

Slovo zážitok som v úvode použil schválne, pretože je to naozaj skvelé keď kapela, ktorú milujem vydá niečo nové a opäť raz môžem zažiť ten pocit z preskúmavania ešte "horúcej" veci. U Zóny A to platí snáď aj päť násobne viac a to nielen preto, že spolu s Ramones u mňa znamenajú totálnu hudobnú špičku, ale hlavne preto, že mať nový kúsok od tejto Bratislavskej legendy je fakt vzácne. Odstupy medzi radovkami sa postupne bohužiaľ vždy zväčšujú, ale po strane druhej treba priznať, že s každým rokom hrá zóna vždy lepšie, a to nemyslím len na štúdiových albumoch, ale hlavne naživo, kde ma dokážu prekvapiť vždy aj napriek tomu, že ich vídam do roka minimálne 3-krát. Dosť, ale štatistík a prejdime k samotnému cédečku.

Obal "všetkého najlepšieho" je podarený a štýlovo mi pripomína limitované tričká, ktoré Zóna pripravila počas spoločného turné so slobodkou. Obal je teda pekný pestrý a kostrička na nej sa možno touto výberovkou stane akýmsi novým logom kapely. Veď by sa ho možno aj patrilo zmeniť, keďže od toho z Danglárovej tvorby ubehlo už takmer 11 rokov. Ešte krajší ako cover je 27 stranový booklet plný fotografií od obdobia 1984 až po súčasnosť.

Na fotkách uvidíte časy so Sveťom a Braňom, Ozim, Leďom a v neposlednom rade s Mikom, ktorý kapelu opustil ako posledný. Ako som spomínal booklet obsahuje len fotografie bez akéhokoľvek popisu, čo ale vôbec nevadí, pretože pri kapele akou je Zóna a bolo povedané myslím si naozaj všetko a kadejaké popisy by pekný ladný dojem len pokazili. Fotky potešia nielen nedávnych objaviteľov Zóny, ale aj starých pionierov, nakoľko fotky sú z archívu kapely a niesu teda obkukané. Mňa osobne prekvapila fotka z roku 91 (Koňýk, Lump, Leďo, Mikko) či o rok staršia, ktorá sa vyhotovila zrejme k albumu "Nie je to tak zlé", ktorý osobne mám od Zóny najradšej.

Zadnú stranu cédečka skrášľuje okrem klasického tracklistu aj zoznam hosťov, ktorí figurovali vo vybraných songoch a stretnete sa tam s menami ako Jaro Filip, Lucia Piussi či Michal Kaščák. Samotných skladieb je podobne ako strán bookletu, čiže 27 a celú výberovku otvára nádherná skladba z "Potopy -  Chceš si žiť po svojom". Po nej nasleduje desiatka skladieb, ktoré sú pre Zónu A charakteristické (Puf a Muf, Lucia, Kde ste boli, Móda je už iná, Chleba, Červená armáda...), no okrem týchto známych skladieb na Vás bude čakať aj doposiaľ nevydaná verzia skladby "Janko" a tri zbrusu nové songy, ktoré Zóna plánovala uverejniť na najbližšiu "Ja" radovku. Ide o skladby Ja takýmto veciam neverím, Ja pijem pivo a Ja som ťa ľúbil

Prvé dve ste možno počuli už na koncertoch no "Ja som ťa ľúbil" bola doposiaľ aspoň premňa úplnou neznámou a tak ju aj uverejňujem do playlistu, kde si ju môžete vypočuť a oceniť v nej okrem iného parádne sólo v závere.  Skladbou "Nezmením sa!", ktorá je rovnako ako prvá z albumu Potopa sa zoznam skladieb končí a tým pádom aj táto recenzia. Pre tých, ktorí si CD plánujú zakúpiť , čo určite odporúčam som prichystal krátky zoznam miest, kde je "všetko najlepšie" v ponuke.

90%

Zoznam, kde CD kúpiť nájdete v TOMTO odkaze