nedeľa 26. februára 2012

Recenzia: London - Reboot

Už pred nedávnom som upozorňoval na blížiace sa vydanie nového albumu od britských The London, ktorý tak učinili pred par dňami a svoje nové CD pomenovali Reboot. Od ich prvého a zároveň posledného albumu Animal games ubehlouž celých 34 rokov a tak je nový album veľmi očakávaným titulom. Či sa "Reboot" podaril  sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.
Prvou skladbou na albume je cover "When The Night Falls" z roku 1966 od skupiny Eyes, ktorý sa podaril a je výrazne lepší ako samotný originál. Druhou skladbou, ak sa tak "Pop" nazvať dá je pre mňa nepochopi-teľným prírastkom. Prečo? Ide totiž len o 4 sekundový track, ktorý sa ukončí prasknutím bubliny :))

Tretia skladba "Minute Man" sa už ale nesie v klasickom štýle, ktorý kapela vytvorila pred mnohými rokmi. Rozdiel ale pociťujem v base, ktorá je na novom albume omnoho výraznejšia a ostrejšia ako pri starých singloch či LP Animal Games. S rovnakým zvukom kapela ale vystupuje aj naživo od roku 2008 a tak sa nedalo čakať nič iné. Zmenou je ale výborná skladba "Every Dog" obohatená akustickou gitarou, ktorá dostala na albume štvrté miesto.

Až po skladbu Celebrity Crash (číslo 8) ide o už spomínaný klasický "London" štýl, ktorý som si zamiloval už od prvej platne a nepoznám žiadnu britskú kapelu, ktorá má stále ten istý sound aj po toľkých rokoch. Malou výnimkou je deviata skladba "Standing Alone", ktorá je krásnou baladou a patrí medzi moje najobľúbenejšie z celého alba. Rovnako skvelá je aj desiatka "Get out of London", ktorú kapela predviedla už na Recykl feste v Olomouci a spomínal som ju aj v reporte. Vtedy som ale chybne označil skladbu, nakoľko som si celý čas myslel, že ide o "We're The London".  Album uzatvára "77 Dreams"s vynikajúcim tempom.

Čo sa týka obalu ten dostal naozaj pekný front, ktorý kapela prebrala od umelca Corbina Adlera, ktorý ho vytvoril už v roku 1994 sprejom. Vnútorný inner obsahuje zoznam skladieb a koláž fotiek, ktorá je doplnená históriou kapely. V booklete mi ale veľmi chýbajú texty, ktoré si vždy rád prečítam. 

Moj konečný verdikt tohto dlho očakavaného albumu bude určite kladný nakoľko ide o nadpriemerny návrat. Kapela si zachovala vlastný štýl a kto miluje kapely prvej britskej punkovej vlny musí toto CD rozhodne mať! Ako ukážku som pridal do playlistu tri skladby. 

Tracklist:
When The Night Falls/ Pop/ Minute Man/ Every Dog/ Rebecca/ Animal Attraction/ Like It Never Happened/ Celebrity Crash/ Standing Alone/ Get Out Of London/ 77 Dreams.


Cena CD je 8GBP (alebo 9 za CD s podpismi) + 2GBP poštovné. Album je možne kúpiť aj cez obchod iTunes za 8,99€, alebo 0,99€ za jednotlivé skladby.

richard.muska@gmail.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára