piatok 18. septembra 2009

Playlist leto 2009 - part two

Tak a je tu playlist ktorým sa uzavrie sunny summer 2009. Leto je vec na ktorú sa teší snáď každý - študenti na prázdniny, fotrovci nato, že decká nebudú doma, pivári na vychladené pivo po robote na 40 stupňoch a perverzáci zas na susedky opaľujúce sa na balkónoch, no je to proste niečo špeciálne, a tak bude aj tento playlist špeciálny. Tentokrát som vyberal ozaj len raritky, ktoré musia každému napadnúť keď sa povie punk...výber som robil podľa seba a hlavne teda podľa toho čo ma v minulosti najviac dostalo...enjoy!

Začnem teda kapelou, ktorú pozná 99% punkáčov ale aj nepunkáčov a ktorú som kedysi vedel počúvať non-stop. Johnny Rotten, Sid, Anarchy in the UK...presne tak je to Sex Pistols a skladba "EMI", ktorá nepatrí síce medzi ich najviac známe veci, ale pamätám sa doteraz ako som to prvý krát počul na kazete a tak už len kvôli tej krásnej spomienke, bez ktorej by som možno teraz nesedel za PC a nepísal tento článok - Sex Pistols - EMI - skladba číslo 1.

Dvojkou je opäť anglická vec (tých tu bude ešte veľa, veď je to punkový playlist:)) The Vibrators a "Automatic Lover" z ich dvojky V2 na ktorej je okrem tejto skladby aj spústa-ak nie všetky výborných skladieb, takže kto nepočul nech to rýchlo napraví. Treťou skladbou preskočíme do Big Apple, kde sa zrodili fotri punku - Ramones a ich skladba, ktorú už doslova nemôžem počúvať - "Blitzkrieg Bop". A nie je to preto, žeby bola zlá, skôr naopak, ale počul som ju už toľko krát a na toľkých koncertoch rôznych kapiel, že sa to už fakt nedá...špecialita to ale je a tak tu nemôže chýbať.

Štvrtou kapelou sú výborní The Ruts, ktorých som nepočul už roky, no nedávno mi ich hit "Babylon's Burning" z albumu Crack pripomenul skvelý film z prostredia Belfastu a IRA "Fifty dead men walking" ktorý je plný starých klasík, určite odporúčam. Po Ruts ešte Dead Boys a Chelsea so skvelým hitom "Evacuate".

Ako siedmu skladbu som si vybral "First Time" od Boys z originálneho singlu z roku 1977, je to verzia, ktorá je podľa môjho úsudku iste najlepšia. Starý a neupravovaný zvuk tejto skladbe dáva ešte väčšie gule ako má už aj tak sama o sebe. "Here comes the summer", síce nie je pravda, ale Undertones medzi legendami chýbať nemôže a tak ich dávam ako ôsmu kapelu.

"We're The League" od ANL je skladba, ktorú som počul ešte veľmi dávno na jednej lacnej výberovke z Tesca a to zviera, ktorým Animal iste je si ma chytilo a drží doteraz podobne aj ako ďalšia vec "Nasty Nasty" od 999.

Druhú polovicu otvára ďalšia severo-írska legenda Stiff Little Fingers a najlepší punkový song všetkých čias "Alternative Ulster". Pridaná je live verzia z Londýnskeho koncertu z roku 1988, kde sa oslavoval Írsky sviatok Sv. Patrika. V Londýne ešte chvíľu zostanem a to kvôli Damned - "Neat neat neat" z druhej EP a Cock Sparrer - "Riot Squad" z ich druhého albumu.

Sham 69 z Londýna síce neboli ale "Hurry up Harry" z ich rovnomennej štvrtej EP dostane každého aj keby boli z Maďarska. Po nich ale už len londýnske kapely a to hneď jedne z najúspešnejších The Clash - "White Riot" a Idollov Generation X - "Your generation".

ovi77@centrum.sk

Podobné články
Playlist leto 2009 - part one
Playlist apríl 2009
Playlist január 2009

Pridávaj komentáre kliknutím na tlačítko "číslo KOMENTÁROV" , vyber anonymný užívateľ ak niesi regnutý na google a pridaj príspevok v tvare: Meno:tvoj text...opíš anti spam kód a stlač odoslať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára